Thursday, July 14, 2011

mood jiwang

khamis mlm jumaat
14 julai 2011

mlm penoh syahdu..aku pon xtau pasaipa aku jd x tahwan mlm neh..
aku post pantun plek2, semua mostly jiwang kat fb..

rasanya x lama dh kot aku neh..haha

antara pantun2 tersebut

#dari mata turun ke hati
tak kenal maka tak cinta
lain di mulut lain di hati
walaupon begitu adat berkasih hendaklah setia


#makan megi setiap hari
dicampur bersama si minyak sapi
kalau gadoh slalu nak seri
tanpa gadoh mulalah sunyi


#aku bukannya hendak bercinta
kerana x pasti siapakah dia
ingin aku menjadi kawan setia
biarlah lama tidak berjumpa


#layang layang terbang melayang
jatuh di laut melayang layang
siapa kata saya x sayang
siang malam asyik terbayang bayang


#indah sungguh bulan mengambang
dikeliling pula bintang bercahaya
cantik sungguh bila kupandang
bagai melihat pintunya syurga


#hujan turun padang pon basah
patah galah dilanggar cikgu
niat hati xnak berpisah
ketentuan Allah siapa yg tahu..


serius jiwang gila aku mlm neh

tp x kisah la, asalkan aku seronok..x kco org...haha

1 comment: