Sunday, August 21, 2011

manja vs gedik

ada perbezaan ka antara both words? hell yes ! if ada perbezaan mesti la ada persamaan jugak en. the only persamaan yang ada antara both words is DIKAITKAN NGAN POMPUAN. aku rasa la. kan?

APA BEZA MANJA AND GEDIK ?

ang cuba try test uji usha dua situations neh.

SITUATION 1
minah : abaaaannggg... boleh tak pick me up at 4 pm kejap lagi?
mamat : alamak ! abang ade meeting la sayang at 3 pm. im afraid meeting abes lambat. takpe2 kang abang mintak si Peah pick u up. okey?
minah : benciii... tak payah lah. i boleh balek naek cab ! huh !

SITUATION 2
minah : abaaaaanngg... boleh tak pick me up at 4 pm kejap lagi?
mamat : alamak ! abang ade meeting la sayang at 3 pm. im afraid meeting abes lambat. takpe2 kang abang mintak tolong si Peah pick u up. okey?
minah : alaaaaa.... hm oke lah. cakap kat Peah jangan lambat sangat tau.


DAMN ! macam sama ja en both words neh. haha. tapi dis is my personal opinion. manja and gedik is totally tak sama. manja is something which is natural. gedik is something like u are pretending to be manja. er~ ang paham ark apa yang aku cuba try test nak explain neh?

kalau pompuan hat manja naturally neh, selalunya dia tengok masa, tempat and keadaan jugak nak manja manja pon. tapi kalau pompuan hat jenih gedik neh kat mana mana pon nak menggedik. tak kesah dah kat mana and dengan sapa. it sounds like a BITCH. isnt it?

pompuan gedik neh kalau lepak ngan boys or guys ja jadi pangai lagu tu. kalau lepak ngan pompuan takdak pulak nak act camtu. sora pon tak dak la hegeh sangat. aku tak paham pasepa jadi lagu tu.


yang pasti aku memang tak boleh tahan la ngan maknusiya gedik. rasa macam nak lempang pon ada. haih ! comey pi la camana pon. tangan aku still rasa macam ringan ja nak lempang. maap la no. please behave !

tapi en. kalau tak dak pompuan pompuan gedik neh rasa tak meriah and tak happening la pulak en. kalau suma nak control ayu. suma nak buat buat garang. perghh SO BORED ! haha. whatever it is. MANJA TU BIAQ BEPADA PADA. terlebih manja membawa kemudaratan. kurang kurang kena maki pree. :-P

i have to ask someone pertaining to pompuan manja, gedik, and GARANG. his answer is acceptable la i think. haha.

manje tuh kalau boleh nak yang sweet2 je. senyum2 sopan and tak banyak cakap. gedik tuh macam penari dangdut. tergedik2 mulut tak berhenti2 becerita and takleh duk diam. kalau yang spesis garang tuh die ego je lebih. padahal hatinye lembut je......
super duper cool kan his answer? haha. seriously aku tak edit langsung ayat mamat tu. banyak weh jawapan yang aku dapat pertaining to pompuan manja, gedik and garang neh.


kalau manja 24 jam namanya gedik....boring gak ...kalau manja time2 tertentu ..ok la...
bg aku..kalau gf duk nk bermanja 24 jam...rimas..cam nk penampo je :lol:
menyampah tgk awek menggedik :tembak:
macam macam lagi la jawapan aku dapat. sumpah aku rasa nak gelak. haha. apa benda la yang pompuan pompuan gedik tu dok pikiaq sebenaqnya. depa ingat orang suka ka? orang menyampah lagi ada la. haih.

No comments:

Post a Comment