Monday, August 22, 2011

aku x phm!

aku x phm..
serius aku x phm..

situasi 1
R: yeayyyy! (baru lepas gayut)
aku: neh awat plak neh?
R: xtau, rsa best!
aku: ati bunga2 mmg la best..
R: sat ja tu, lepas neh dh jd bunga taik ayam..uhuhuu

derr, semua bunga laku la weh..bunga taik ayam pon ada madu la, ada kumbang hinggap jgak la..
apsal la bunga taik ayam dijadikan mcm bunga x laku? heran tol aku..
yg kuih taik itik boleh plak g mkn..apsal laku je org jual?


situasi 2
aku: uih, lawanya sister 2...klo la dpt, uii heaven!
RZ: hg p umah dia weh, masuk minang tros, x elok berkenalan ngn bkn muhrim neh..

derr, yg hg dok berkawan ngn classmate pompuan hg 2 bleh plak..xkan x berkenalan bleh jd kawan kot..lg 1, contoh la kan, hg ada anak pompuan, mmg lawa tahap tertinggi la, tetiba ada laki masuk minang anak hg, hg haram x knai sapa laki 2, mai mana, keturunan mana, anak hg pon x knai laki 2, tetiba ja mai masuk minang, agak2 hg nak accept x?

*slow je RZ neh jawab "x"

x phm toi aku! ckp pandai~


situasi 3
S: org bulan posa bykkan ibadat, geng2 2 dok meniaga kat bazar ramadhan, nak cari untung lebih..celah mana nak beribadat pon xtau..
aku: depa meniaga ptg2 ja,.time bukak posa, depa balik la umah..mlm depa p la masjid
S: nk p masjid pa lg, ptg dok pulun meniaga..konfom aih mlm letih!

derr, mana hg tau depa letih..igt depa 2 mcm hg ka..depa 2 pndai hg tau x, 9/10 rezeki adalah drpd perniagaan..depa cari yg 9 tu, bkan yg 1 tu..org melayu kita la neh byk cari yg 1 tu..sbb 2 la x kaya2..bila ada org yg jd kaya sbb meniaga, mula la kata, tipu org la, ambik untung lebih la, pkai tangkal la..x phm toi aku! yg hg x puas ati 2 knp?? yg pasai ibadat 2, mana hg tau depa x p masjid? husnuzon la wey!


situasi 4
M: bila la aku nak jd bos neh
aku: hg kan ada kebun getah, hg suruh la org bt, nnt duit 2 bahagi la dua..
M: org la neh x leh caya weh..nnt depa bwk lari duit

derr, dh hg x caya kat org, x pyh berangan la wey nak jd bos..bek hg jd kuli ja sampai pencen!
serius aku xphm! nk jd bos tp x mau upah org!


No comments:

Post a Comment